Close

20 octubre, 2025

El Club Nàutic Portitxol, epicentre de la pesca esportiva al acollir el Campionat d’Espanya d’Embarcació Fondejada

Mallorca ha acollit el 17 i 18 d’octubre el XL Campionat d’Espanya de Seleccions Autonòmiques d’Embarcació Fondejada, amb el Club Nàutic Portitxol com a amfitrió i epicentre de la pesca esportiva nacional. L’esdeveniment ha estat organitzat en col·laboració amb la Federació Espanyola de Pesca i Càsting i la Federació Balear de Pesca i Càsting, i ha reunit 87 pescadors procedents de tot el país.

Durant dues intenses jornades de competició, els participants, arribats de comunitats com Canàries, Andalusia, Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Astúries, País Basc i Balears, han participat en aquest campionat individual sota la modalitat de pesca i solta, utilitzant llagostí com a esquer.

Un total de 23 embarcacions, algunes del propi Club Nàutic Portitxol i altres cedides per clubs col·laboradors, han acollit als pescadors, distribuïts per sorteig en grups mixtos de diferents autonomies. Cada esportista portava a bord la seva pròpia galleda amb oxigenador, on s’emmagatzemaven les captures vives fins al moment del recompte i el mesurament, que es realitzava en finalitzar cadascuna de les mànigues.

L’activitat va començar el divendres al matí amb la reunió de capitans a l’Hotel Azuline, allotjament oficial del campionat. En aquesta trobada es van lliurar les instruccions de la competició i es van assignar les embarcacions a cadascun dels participants. El nacional va arrencar aquesta mateixa tarda, a les 15:00h, amb el sorteig de posicions dels pescadors dins de l’embarcació i la primera màniga.

El dissabte, després de completar la primera manga, els participants van gaudir d’un pícnic abans d’afrontar la segona part de la jornada. Després de finalitzar les últimes mànigues del campionat, l’activitat es va traslladar a les instal·lacions del Club Nàutic Portitxol, on es va celebrar un sopar de clausura i l’esperat lliurament de premis. que ha coronat al murcià Juan Manuel Carmona com a vencedor absolut i a la Federació Catalana de Pesca Esportiva i Càsting com a vencedor autonòmic.

La Federació Balear de Pesca ha estat subcampiona gràcies al gran campionat realitzat pels pescadors balears i als grans resultats obtinguts, com el cinquè lloc que ha aconseguit José Alós del Club Nàutic Portitxol, José Alós.

A més, aquest campionat, que s’ha celebrat gràcies a la col·laboració de Construccions Passives, Garrapatitas, Boulerin, Frialsa, Unitat Mallorquina de Serveis, Pintures Clumba, Floristeria Romaní i el Restaurant Club Nàutic Portitxol va tenir caràcter classificatori per al Campionat del Món, la qual cosa el converteix en una cita clau del calendari nacional de pesca esportiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

nine − 5 =